Minimale Sedation

Drum, percussions and 8 channel ambisonic tape. 2011

ENG
Mixed music  – Percussion,  8-channel tape, 10 min, 2011-2013,
Minimale Sedation is a piece for drums and electronics on octophonic tape. Through a search for the channeling of rhythmic tensions, the piece explores the interaction between percussive play, synthesis and sound processing, by contextualizing them in their relationship to space. The use of ambisonics as a method of spatialization creates an effect of homogeneity, and seeks to contain, if not suppress, the nervous musical writing of the piece, as would a sedative medication. This works is part of a desire to experiment with rhythmic writing techniques and the development of dialogues between drums and tape. 

FR
Pièce mixte pour batterie et percussions, bande ambisonique 8 canaux, 10 min., 2010-2012,
Minimale Sédation est une pièce pour batterie et électronique sur bande octophonique. Elle s’inscrit dans une volonté d’expérimentation avec les techniques d’écriture rythmique et le développement de dialogues entre la batterie et la bande. À travers une recherche de canalisation de tensions rythmiques, la pièce explore l’interaction entre le jeu percussif, la synthèse et le traitement sonore, en les contextualisant dans leur rapport à l’espace. L’utilisation de l’ambisonie comme méthode de spatialisation créer un effet d’homogénéité, et cherche à contenir, voire réprimer, l’écriture musicale nerveuse de la pièce, telle que le ferait le ferait une médication sédative.

Stereo redution (perfomer : João Catalão)

La Croche Oreille, 2016, Québec /Prisma Concert Serie, Usine C, 2012 (photos)/ Ultrasons Concert series, 2012 / SCC, Montréal, 2011

Extrait de répétition, section  2 – Batterie/bande stéréo